Conteng conteng





having a hectic month
feel like screaming...
http://www.emocutez.com
AAAAAHHHHHHHHHH.............









Tuesday, July 13, 2010

Dalam Seminggu (Part 2)

Aku tiba di Kelantan ketika hampir Maghrib. Waktu tu aku x ingat aku dah ade kat daerah mane tapi yang aku sure, time tu lalu kat kawasan padi. 
Tiba2 berkabus tebal di sekeliling sawah tu. Aku tertanya2  samada aku sedang lalu di kawasan berbukit  
aku tertid0 time da sampai kelantan tapi aku terfikir gak sape tanam padi kat bukit hehe... Tapi aku pandang kat kawasan bukit x berkabus langsung seriau da ney. Jadi aku mule la bace d0a ape yg patut sambil tutup mate.

Bile kereta dah start masuk kat dalam kabus tu memang tak nampak ape2 da. Bacaan d0a di dalam kereta semakin kuat dan diikuti dengan bunyi azan berkumandang dari radi0. Alhamdulillah,beberapa minit lepas tu kabus mula memudar dan perjalanan untuk mencari tempat berteduh diteruskan.
Beberapa ketika kemudian, perut masing2 mula memainkan orkestra seperti berada di opera. Jadi kedai makanan berdekatan menjadi sasaran kami untuk 'berkaraoke' perut buat sementara menunggu pelayan datang mengambil pesanan. Di situ kami mula menghadapi masalah k0munikasi
Sorry yer orang kelantan. Saye tak pandai nak tulis bahasa kelate ney. Perbualan di bawah adalah berdasarkan apa yg telah saya dengar. Maaf jika ada kesilapan tatabahasa

pelayan : ya kak, nak make gap0??
kami : haa??
pelayan : akak nak make gap0??
miss A : aku rase die tanye kite nak makan ape la..
yg lain : owhhh.....
miss A : ape yang ade dik??
pelayan : mace2 ada kak. nasi aye, nasi g0reng semua ada
miss B : (berbisik) nasi aye tu ape??
yg lain : (menggeleng xtau)
miss B : dik, nasi aye tu camne dik??
pelayan : nasi. dengan aye kebetulan de budak tgh kejar ayam yg tu.. (sambil tunjuk arah ayam)
kami : owhhhh.....
miss A : kalau camtu adik bagi kit0rang nasi ayam je la. 
pelayan : okeh.

Lalu pelayan tersebut terus memblahkan dirinya untuk menyiapkan pesanan kami.Apabila order kami telah sampai, maka dengan 'tersangatlah s0pannya' kami mencekik ibarat penguin di z0o yg sedang berebut ikan.
Selepas membayar harga makanan, kami ke suatu tempat yg aku slalu dengar member cerite bile die g Kelantan iaitu kedai Wakaf Che Yeh. Tempat tu lebih kurang cam upt0wn. Waktu kit0rang sampai sane, tempat tu memang pack giler. Rase cam de kat pasar b0r0ng dengan kiri kanan jual bende yg aku nak.

tumpuan utama aku semestinye ney

Tapi xde beli ape2 pn sebab da penat jalan ja0h. Feeling nk tid0 tu lagi kuat dari feeling nk beli barang.
Tapi kawasan tu buat aku terjage sebab memanjang je orang pasang lagu. Siap de tempat karaoke lak tu. Sempat la kami tawaf jap kat situ dan bila mata telah mula beri isyarat kepada kaki supaya berehat, kami pulang ke kandang rumah tumpangan. Lepas tu pe lagi, masing2 ke tempat berteduh dan tidur bagaikan ular sawa yg baru membaham seek0r kerbau.
Pada kees0kan harinya, setelah driving hampir sejauh 15 km untuk mencari r0ti canai, akhirnya kami breakfast nasi kerabu di kedai makan yg berdekatan dengan sawah padi. Kemudian, kami meneruskan perjalanan untuk ke Perlis. Memang c0baan betul waktu on the way nak g Perlis. Ma0 taw pe jadi??

Wait n see.....

No comments: