Conteng conteng





having a hectic month
feel like screaming...
http://www.emocutez.com
AAAAAHHHHHHHHHH.............









Thursday, December 29, 2011

Kisah disebalik Merlin

Kepada peminat cerita Merlin *tengok gak..... kadang2* , sila ambil perhatian ye...


*********************************************************************************
Salam....sapa x suka tengok cerita merlin..saya rasa semua suka tgok kot...hehe
kisah baru saya tahu bila saya baca buku membongkar misteri dajjal karya ape ntah...(lupa ingatan plak)..karya muhammad nurani maarif keluaran hijjaz publishing tapi xpe la...sape2 yang nak tahu lebih blih serve kat internet..actually apa2 pon yang kita tengok kat media massa perlu kaji ..jangan terima je bulat2...sebagai contoh kisahBuku yang dikarang oleh Muhammad Nurani. Satu perkongsian dan analisis yang sangat mengujakan, membuka minda para pembaca mengenai perancangan Dajjal Laknatullah. Buku ini membongkar rahsia tamadun2 lama seperti Mesir Purba, Mayan, China dan lain2 tamadun. Berbagai artifak lama turut ditemui yang mempunyai persamaan yang sama di setiap tamadun.
 

Buku ini diambil dari beberapa sumber penting seperti Nas-Nas Al-Quran dan Hadis, juga buku yang sangat popular dari Muhammad Isa Dawud, yang bertajuk "Dajjal muncul dari kerajaan jin di segi tiga bermuda." Saya telah membaca buku yang dikarang Muhammad Isa Dawud dan saya temui satu bukti penting mengenai Dajjal dan U.F.O.

Dajjal telah menggunakan beberapa teknologinya yang canggih untuk mereka piring terbang. Dajjal menurut Muhammad Isa Dawud, mempunyai satu tamadun yang luarbiasa di dasar laut di kawasan segitiga bermuda. Teknologi dia sangat "sophisticated" dan mengatasi teknologi manusia sekarang. Teknologinya berasaskan cahaya. Sahabat boleh baca buku Muhammad Isa Dawud. Cuma disini Muhammad Nurani mengambil dan menganalisis isi2 yang terdapat dalam buku Muhammad Isa Dawud.

Satu hadis yang sangat panjang dari Tamim Ad-Dari
 
"Ada riwayat Muslim yang diterima dari Fatimah binti Qais mengatakan: “Saya telah mendengar muazzin Rasulullah s.a.w memanggil untuk solat. Saya pun pergi ke masjid dan solat bersama Rasulullah s.a.w. Selesai solat, Rasulullah s.a.w naik ke atas mimbar. Nampak semacam bergurau Baginda tertawa dan berkata: “Jangan ada yang bergerak.

Hendaklah semua duduk di atas sajadahnya.” Kemudian berkata: “Tahukah kamu mengapa aku memerintahkan kamu jangan ada yang pulang?” Kami menjawab: “Allah dan Rasul-Nya yang lebih tahu.”

Rasulullah s.a.w berkata lagi: “Demi Allah aku menyuruh kamu berkumpul di sini bukan ingin menakut-nakuti dan bukan memberi khabar gembira. Aku ingin menceritakan kepada kamu bahawa Tamim Al-Dariy adalah seorang Nasrani, kemudian dia datang menjumpai aku dan masuk Islam. Dia ada bercerita kepadaku tentang satu kisah tentang Dajjal.

Kisah yang dia ceritakan itu sesuai dengan apa yang telah aku ceritakan kepada kamu sebelumnya. Katanya dia bersama 30 orang kawannya pergi ke laut dengan menaiki kapal. Angin kencang datang bertiup dan ombak besar membawa mereka ke tengah-tengah samudera yang luas. Mereka tidak dapat menghalakan kapalnya ke pantai sehingga terpaksa berada di atas laut selama satu bulan. Akhirnya mereka terdampar di sebuah pulau menjelang terbenamnya matahari. Di pulau yang tidak ditempati orang itu mereka berjumpa dengan binatang yang sangat tebal bulunya sehingga tidak nampak mana jantina dan duburnya.

Mereka bertanya kepada binatang itu: “Makhluk apa engkau ini?” Binatang itu menjawab: “Saya adalah Al-Jassasah.”

Mereka tanya: “Apa itu Al-Jassasah?” Binatang itu hanya menjawab: “Wahai kumpulan lelaki, pergilah kamu ke tempat ini untuk menjumpai lelaki macam ini, sesungguhnya dia pun ingin berjumpa dengan kamu. Mereka pun pergi ke tempat yang ditunjukkan oleh binatang itu.

Di sana mereka menjumpai seorang lelaki yang sangat besar dan tegap. Ertinya mereka tidak pernah melihat orang sebesar itu. Dari tangannya sampai ke tengkuknya dikuatkan dengan besi, begitu juga dari lututnya sampai ke telapak kakinya. Mereka bertanya: “Siapakah anda?” Orang seperti raksaksa itu menjawab: “Kamu telah mendengar cerita tentang aku. Sekarang aku pula ingin bertanya: “Siapa kamu ini?”

Mereka menjawab: “Kami adalah manusia berbangsa Arab. Kami pergi ke laut menaiki kapal, tiba-tiba datang ombak besar membawa kami ke tengah-tengah samudera luas dan kami berada di lautan selama satu bulan. Akhirnya kami terdampar di pulau yang tuan tempati ini.

“Pada mulanya kami berjumpa dengan binatang yang sangat tebal bulunya sehingga kami tidak dapat mengenali jantinanya. Kami tanya siapa dia katanya Al-Jassasah. Kami tanya apa maksudnya dia hanya menjawab: “Wahai kumpulan lelaki, pergilah kamu ke tempat ini untuk menjumpai lelaki macam ini, sesungguhnya dia pun ingin berjumpa dengan kamu.”

Itulah sebabnya kami datang ke tempat ini. Sekarang kami sudah berjumpa dengan tuan dan kami ingin tahu siapa tuan sebenarnya.” Makhluk yang sangat besar itu belum menjawab soalan mereka terus sahaja mengemukakan soalan:

“Ceritakan kamu kepadaku keadaan kebun kurma yang di Bisan itu,” nama tempat di negeri Syam. Mereka menjawab:

“Keadaan apanya yang tuan maksudkan?” Orang besar itu menjawab: “Maksudku apakah pokok kurma itu berbuah?”

Setelah mereka menjawab bahawa pokok kurma itu berbuah, orang besar tadi berkata: “Aku takut pokok itu tidak berbuah.”

Orang besar itu bertanya lagi: “Ceritakan kepadaku tentang sungai Tabarah.” Mereka menjawab: “Tentang apanya yang tuan maksudkan?” Lelaki itu menjawab: “Maksudku airnya apakah masih ada.” Mereka menjawab: “Airnya tidak susut.” Lelaki itu berkata: “Air sungai itu disangsikan akan kering.”

Akhirnya lelaki seperti raksaksa itu berkata: “Kalau begitu ceritakan kepadaku tentang Nabi Al-Amin itu, apa yang dia buat?” Mereka menjawab: “Dia telah berhijrah dari Makkah ke Madinah.” Lelaki itu bertanya lagi: “Apakah dia diperangi oleh orang-orang Arab?” Mereka menjawab: “Ya, dia diperangi oleh orang-orang Arab.” Lelaki itu bertanya lagi: “Kalau begitu apa pula tindakan dia terhadap mereka?” Mereka ceritakan bahawa Rasulullah s.a.w telah mengembangkan dakwahnya dan sudah ramai pengikutnya.

Orang besar itu berkata lagi: “Memang begitulah, padahal mereka beruntung jika taat kepadanya.” Kata orang besar itu lagi: “Sekarang aku terangkan kepada kamu bahawa aku adalah Al-Masih Dajjal. Nanti aku akan diberi izin keluar, lalu aku pun akan menjelajah dunia ini. Dalam masa empat puluh malam sudah dapat aku jalani semua, kecuali Makkah dan Madinah yang aku tidak dapat memasukinya. Negeri Makkah dan Madinah dikawal oleh para Malaikat, maka aku tidak dapat menembusinya.”

Kata Tamim Al-Dariy lagi, “Rasulullah s.a.w menekankan tongkatnya di atas mimbar sambil berkata: “Inilah negeri yang tidak dapat dimasukinya itu, iaitu Madinah. Saudara-saudara sekalian apakah sudah aku sampaikan cerita ini kepada kamu?” Mereka menjawab: “Ya, sudah ya Rasulullah.” Rasulullah s.a.w berkata lagi: “Sememangnya hadis Tamim itu lebih meyakinkan saya lagi. Ceritanya itu bersesuaian dengan apa yang telah aku sampaikan kepada kamu sebelumnya, iaitu tentang Makkah dan Madinah yang dikatakan tidak dapat dimasuki Dajjal. Cuma dia ada mengatakan di lautan Syam atau di laut Yaman. Tidak, bahkan ia dari arah timur. Ia dari arah timur,” kata Rasulullah s.a.w sambil menunjuk ke arah timur.

Rasulullah s.a.w telah menguatkan lagi bahawa Dajjal akan datang dari arah timur. Ada yang mengatakan bahawa Dajjal akan datang dari Khurasan atau Asfahan. "

Hadis yang cukup panjang dan lengkap menerangkan perihal Dajjal. Syeikh Imran Hossein pernah menyebut dalam kuliah nya juga dalam kajiannya, bahwa perjalanan sebulan Tamim Ad-Darri dari mekah memang akan sampai di satu tempat iaitu BRITAIN dan Britain juga merupakan satu pulau pada satu ketika dahulu dan kerajaan yang terkuat pada masa dahulu ialah kerajaan Britain dan seterusnya berpindah ke USA. Bukti2 ini saya nukilkan dari beberapa siri kuliah bersama Ustaz Syaari Abdul Rahman.

Didalam buku ini juga turut menyebutkan kebaikan 10 ayat terakhir Surah Kahfi. Kajian Muhammad Nurani juga cenderung mengatakan ada beberapa persamaan antara kisah Ashabul Kahfi dan lagu "The Black Parade" dari My chemical romance. sepertinya sejarah akan berulang lagi. Betul kata Almarhum Syeikh Mutawalli Sya'rawi didalam tafsirnya Tafsir Syarawi, beliau menyebut kisah yang disebutkan oleh Allah dalam Al-Quran pasti akan berulang pada akhir zaman.

Begitu juga beberapa penemuan yang melibatkan hero filem Hollywood seperti Harry Potter, Clark Kent, Bruce dari Batman, Lord of The ring, terdapat beberapa persamaan yang sangat ketara.
 
Superman
 
Merlin

Lord of The Ring
 
Harry Potter
 
Bruce Wayne(KelawarMan Batman)

Juga penemuan artifak seperti Terracota, Piramid Mesir, Piramid Mayan, Tembok Besar China dan Stonehenge mempunyai satu "kod rahsia" yang berhubung antara satu sama lain.
 
Piramid Mayan


Piramid Mesir
 
Didalam buku ini juga dimuatkan kisah Merlin. Dajjal menurut pandangan Muhammad Nurani ialah Merlin yang mempunyai kuasa sihir yang sangat menakjubkan. Merlin a.k.a Dajjal pernah keluar dari tempat persembunyiannya dan mengembara hingga terjumpa satu tamadun di bawah pemerintahan King Athur yang merupakan kerajaan awal di Eropah.

Banyak lagi info yang boleh sahabat semua dapat dengan membaca buku ini. Ingatlah, cara kita "melihat" bentuk asal Dajjal membawa kepada bagaimana kita memikirkan cara menentangnya. Ilmu itu penting untuk kita mengetahui siapa musuh kita. Seperti kata Syeikh Muhammad Ali As-Sollabi dalam Fiqh Kemenangan dan Kejayaan Orang Mukmin
"Jadilah kamu orang yang pakar dalam penjuru(bidang) kamu, jika musuh menyerang dari penjuru(bidang) kamu, kamu dapat menghalangnya"
Wallahualam.. merlin ni....
 
sama la jugak dengan lagu yang dengar kat telinga tuh....padahal lagu tu memuja syaitan..kita xpaham apa2 pon...tapi sebab lagu dan rentaknya bez kita pon layan je....huhu..macam lady gaga,rihanna..fuhh..lagu mereka suma memang tiptop lah..tapi................
well...sebenarnya inilah taktik atau musuh2 islam menggelapkan hati dan merosakkan akidah kita..
Renung-renungkan dan selamat beramal...
 
*********************************************************************************
 
Well, merlin is more than just a story. Mereka sentiasa akan cuba bermacam2 cara untuk menyesatkan kita.
Semoga kita sentiasa ditunjukkan jalan yg benar
 
"Mereka" is referring to all the "musuh2 Islam"

1 comment:

YNA HERMOSA said...

smg kita x tersesat jauh, ameen :)